Hui compartisc amb vosaltres una sessió de racons dirigits per a 5 anys. Correspon al mes de novembre. Podeu llegir en què consisteix aquesta metodologia ací.
RACÓ DE NÚMEROS: Classifiquem, contem i seriem fruits secs.
Repartim fruits secs a cada xiquet. Ha de classificar-los i contar la quantitat de cada categoria, i després escriure la quantitat al paper. Per últim, fem sèries seguint les targetes. Aquestes targetes podeu trobar-les al blog¿Qué hacemos hoy en el cole? Jo vaig fer servir aquestes targetes en diverses ocasions.
Racó de lletres: cada cosa al seu lloc.
Buscant recursos per Internet em vaig trobar un gran blog d'Educació Infantil, amb boníssimes idees i recursos per a l'aula. Es tracta de 3,4 i 5. D'aquesta web m'agraden especialment les propostes per a racons autònoms. En aquesta ocasió vaig voler adaptar una activitat amb caixetes i xicotets objectes que em va encisar. La teniu completament descrita ací.
Al grup que els tocava Racó de lletres els vaig presentar d'una banda, una sèrie d'objectes menuts -jo els vaig fer entrega d'aquests tresorets dins una cistella-, i, d'altra banda, una sèrie de caixes amb unes paraules al tap. L'activitat consistia a posar al dins de cada caixa els objectes escrits a les targetes. Després, revisem que estiga tot correcte, i per últim, escrivim al full els objectes que hem classificat.
A continuació podeu descarregar el full de treball que vaig adaptar.
Racó d'ulls atents: Fem ponts.
Treballem la grafomotricitat des d'una perspectiva creativa i lúdica. La proposta de treball és fer ponts amb retoladors partint des de la vora dels fulls i anar omplint-lo com si fóra una mena de marc.
Racó d'ulls atents: Fem formes amb palets de gelat.
Per a aquesta activitat necessitem pals de gelat de colors. La proposta és manipular i jugar amb el material i fer composicions de manera lliure. Una vegada acabe la composició, la copie en un full utilitzant retoladors prims. Aquesta activitat és més complexa del que sembla, ja que requereix atenció visual i concentració.
Racó d'art: Completem paisatges de tardor.
Treballem els colors de la tardor i el paisatge a partir d'aquesta activitat que he fet servir en diverses ocasions. M'agrada perquè implica la interpretació d'imatges per part dels menuts així com la seua creativitat.
En primer lloc els xiquets trien una fotografia. Totes les fotografies representen paisatges de tardor. Després, enganxen la fotografia en un full blanc de manera lliure. A continuació, dibuixen amb llapis, continuant la fotografia.
Per últim, pinten el seu dibuix amb aquarel·la.
Racó de joc simbòlic: juguem amb els superherois.
Com ens trobàvem immersos en el projecte de superherois i superheroïnes vàrem fer un xicotet racó amb els joguets que portaren de casa. Amb els ninots d'acció podíem inventar mil històries. Construirem ciutats amb peces de construcció on vivien aquests personatges.
No hay comentarios:
Publicar un comentario