QUÈ VOLEM SABER?
Una vegada hem definit els coneixements previs dels alumnes, hem d'establir quins són els objectius del nostre projecte; quines coses són aquelles que els xiquets volen aprendre o volen fer respecte al tema triat.
En una altra sessió d'assemblea proposem una conversa que pren forma en un llistat de les intervencions de tots els alumnes. És important incloure també les nostres aportacions, com a membres de l'aula. Els adults som model, en aquest cas de reflexió i de curiositat. És important, també adonar-se que nosaltres no ho sabem tot. L'adult també com a model de recerca d'informació, amb inquietuds d'aprenentatge.
El resultat d'eixa sessió va ser el següent:
A partir d'eixe moment entrem en la FASE DE RECOPILACIÓ D'INFORMACIÓ. Demanem ajuda a les famílies, normalment a partir d'una nota elaborada pels mateixos alumnes. Els recordem que poden portar llibres, joguets, vídeos, etc. En definitiva, qualsevol material susceptible de formar part del nostre RACÓ DEL PROJECTE. També els demanen la seua participació directa a l'aula mitjançant tallers, jocs, propostes d'experimentació, visites...
Els alumnes varen anar portant de casa els seus superherois i superheroïnes.
RECERCA PER EQUIPS: ELS SUPERHEROIS I LES SUPERHEROÏNES DELS CÒMICS I LA TV.
Recopilant informació ens adonarem que quasi tots els superherois i les superheroïnes dels còmics i la TV tenien prou coses en comú:
- Una identitat de superheroi i una identitat secreta.
- Un tratge característic.
- Un logotipus.
- Un lema.
Amb els superherois i superheroïnes que ells coneixien vaig preparar un material prou visual on apareixia tota aquesta informació, com si es tractara d'una enciclopèdia de superherois. Cada equip va triar un superheroi. Calia que al seu full trobaren
la informació necessària per a omplir la fitxa següent:
Recopilant informació ens adonarem que quasi tots els superherois i les superheroïnes dels còmics i la TV tenien prou coses en comú:
- Una identitat de superheroi i una identitat secreta.
- Un tratge característic.
- Un logotipus.
- Un lema.
Amb els superherois i superheroïnes que ells coneixien vaig preparar un material prou visual on apareixia tota aquesta informació, com si es tractara d'una enciclopèdia de superherois. Cada equip va triar un superheroi. Calia que al seu full trobaren
la informació necessària per a omplir la fitxa següent:
El material que els vaig entregar als equips va ser aquest:
Per equips, ens posarem a treballar!
El resultat va ser aquest:
OMPLIM UNA GRAELLA AMB LA INFORMACIÓ OBTINGUDA.
Durant altra sessió, i per consolidar allò que havíem aprés sobre els superherois dels còmics, vàrem omplir, en gran grup, una graella de doble entrada, amb la informació obtinguda a l'activitat anterior.
Durant altra sessió, i per consolidar allò que havíem aprés sobre els superherois dels còmics, vàrem omplir, en gran grup, una graella de doble entrada, amb la informació obtinguda a l'activitat anterior.
QUÈ HEM TREBALLAT?
Hem treballat els següents aspectes:
- La cooperació i la col·laboració. Els hem iniciat en el treball per equips, ajudant a superar el seu egocentrisme característic.
- El llenguatge oral: quan treballem en grups es fa imprescindible l'intercanvi verbal constant.
- Habilitats de recerca d'informació dins un text. L'estructuració visual del material i la fitxa està dissenyada per tal de facilitar aquesta tasca.
- Llenguatge escrit: valoració del llenguatge escrit com a transmissor de coneixements.
- Els logos: identificació de logotipus.
Malgrat les dificultats pròpies de la seua edat, l'experiència amb aquest tipus d'activitat va ser positiva. Els adults que hi érem a l'aula durant la sessió, els ajudàrem a anar gestionant els torns d'intervenció i activitat. La pràctica habitual d'activitats cooperatives ajuda a desenvolupar habilitats socials molt importants pel seu desenvolupament global.
No hay comentarios:
Publicar un comentario