martes, 18 de julio de 2017

QUÈ SABEM DELS SUPERHEROIS I LES SUPERHEROÏNES?


La primera fase d'un projecte de treball suposa establir quins coneixements previs tenen els nostres alumnes.
La nostra manera de treballar enguany aquests coneixements previs ha sigut mitjançant la dinàmica d'equips cooperatius. Establíem, primer, en gran grup, la pregunta sobre la qual havíem de reflexionar, en aquest cas, quines coses sabem dels superherois i les superheroïnes.

Després, per equips de 4 alumnes, utilitzàvem la tècnica de Foli Giratori, de Spencer Kagan. Els repartia una pissarra blanca i un retolador velleda a cada equip. Per torns, tots els membres de l'equip anaven escrivint en la pissarra la seua aportació. Els amics l'ajudaven a escriure si era necessari. Jo els deia que podien escriure "com ells saben fer-ho", afavorint la seua escriptura espontània.

Una vegada tots els equips havien acabat d'escriure, els portaveus eixien a transmetre-ho a la resta d'amics de la classe.





El propòsit d'aquesta activitat a més d'obtenir informació sobre allò que saben ja del tema, és el de desenvolupar les seues capacitats de reflexió, d'escolta, d'ajuda als companys, d'espera del seu torn... Totes les respostes són valorades de tal manera que afavorim la seua autoestima. Desenvolupen, d'igual manera la responsabilitat i el valor de l'esforç.

I els resultats de la seua reflexió sobre els superherois i les superheroïnes va ser el següent:







En altra sessió d'assemblea férem un llistat de tots els superherois i superheroïnes que coneixien.

Ara ja estàvem preparats per a poder fer-nos la següent pregunta: quines coses volíem saber dels superherois i les superheroïnes?

No hay comentarios:

Publicar un comentario